2019. március 20., szerda

A hatodik és a CSAPATOK


Szőts Orsi vagyok bábos- színész, egykori zigóta. A Marvel hősök között valahol Hulk és Deadpool között keresgéljetek a plakátokon, telefonkönyvben már nem vagyok benne egy ideje. Imádom a mesterségemet, de nem árt néha leülnöm és elgondolkodnom. De. Art. (Békéscsabai Napsugár Bábszínház)


Sánta Yvette vagyok, 21 éves, Sepsiszentgyörgyön születtem. Jelenleg a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem bábszínész szakán tanulok. A középiskola óta érdekel a színház, annak ellenére, hogy reál osztályba jártam, mindig inkább a humános és a művészeti tárgyak érdekeltek: nagyon szeretem az irodalmat, táncolni, énekelni, rajzolni. Amikor találkoztam a bábszínház világával, nagyon elvarázsolt a sokrétűsége, hogy még a prózai színháznál is sokkal összetettebb műfaj. Eddig a maszk, a bunraku, a tárgy- és anyaganimáció technikáit szerettem meg leginkább. A jövőben szeretnék sokat utazni, hogy minél több kultúra bábos hagyományait megismerhessem. Azt érzem, hogy aki ezt a hivatást választja, soha nem fog unatkozni. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Szabó Zsolt vagyok. 21 éves. Székelyudvarhelyen végeztem a Tamási Áron Gimnáziumban, természettudomány szakon. Ott kezdtem el diákszínjátszóra járni. Jelenleg a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen tanulok, bábszínész szakon, 3. éves vagyok. Nagyon sokáig prózai színész szerettem volna lenni. Az egyetem alatt ez megváltozott. Itt volt a legelső tapasztalatom a bábszínészettel. Sokkal összetettebbnek látom, és szabadabbnak, mint a prózai színházat. Itt konkrétan a csillagos ég a határ, bármi megvalósítható.  Imádok játszani. Az egyetemen megismert technikákat mind nagyon szeretem, de a legjobban a vásári bábozást. Az amivel a legjobban tudok azonosulni. Nagyon szeretek olvasni, zenét hallgatni, és módfelett érdekel a keleti filozófia. Igazából minden, ami körülvesz. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Czumbil Örs
Temesváron születtem, ott is nőttem fel. 2005-ben sikeresen felvételiztem a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem színész szakára. A három éves alapképzés után kisebb - nagyobb feladatokat kaptam a sorstól: voltam piacon árus, szobafestő inas és egy hónapig elemi iskolában tanítóbácsi. 2011 szeptembere óta vagyok tagja a Békéscsabai Napsugár Bábszínháznak. Közel nyolc évnyi itt tartózkodásom alatt több izgalmas karakter megformálásához volt szerencsém, mint pl.: egér, nyúl, víziló, kutya, macska, stb. Kedvencem a kutya szerepkör. Úgy érzem, tökélyre fejlesztettem az ugatás művészetét. J Hatodik alkalommal veszek részt a Bábos Drámaíró Versenyen. Az első versenyen volt szerencsém megkapni a legjobb férfi bábszínésznek járó díjat. A bábszínházon kívül minden szabadidőmet a 2 éves kisfiam tölti ki. (Békéscsabai Napsugár Bábszínház)

Benkő Zsuzsanna 15 éves korában lett rabja a színjátszásnak, amikor Miskolcon a Pécsi Sándor Guruló Színház próbájára belesett, majd ott is ragadt 10 évig. De sokáig mégsem merte bevallani magának sem, hogy színész szeretne lenni. Így mérnök informatikusként végzett az egyetemen. De az álmai nem hagyták nyugodni. És nekivágott. A zalaegerszegi Hevesi Sándor Színház stúdiójában tanult, kitűnő tanároktól. Majd belecsöppent a bábok világába: a Griff Bábszínházba szerződött. Eleinte izgult, „hiszen én nem tanultam bábozni!” - gondolta. De aztán elvarázsolódott, beleszeretett abba, hogy bármi életre tud kelni a keze alatt.  Jelenleg a Kabóca Bábszínházban lehel életet a bábokba. (Kabóca Bábszínház)

Rendezőasszisztens: Nagy Ildikó





Gyarmati Éva
Gyermekkorát Balatonlellén töltötte, majd Kaposváron járt drámatagozatos gimnáziumba. A középiskolai évek után Budapesten egy kisebb, független társulatnál dolgozott színészként. Közben diplomát szerezett a Miskolci Egyetemen magyar és történelem szakon. Ezt követően felvételt nyert a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem színművész képzésére, itt szerzett színészdiplomát. 2017 őszétől a Békéscsabai Napsugár Bábszínház társulatának tagja. (Békéscsabai Napsugár Bábszínház)

Biró Gyula vagyok, színész-bábos. De leginkább bábos-színész. Egyéb szuperképességeim közé sorolom még az OCD-met, a humoromat és a tiszta öltözőasztalomat. Lelkicsokim a német musical és az ehhez méltán illő töltött káposzta. Kriptonitom a rosszindulat. Négy éve vagyok a Békéscsabai Napsugár Bábszínház tagja. Azt hiszem. Matekból nem vagyok jó. (Békéscsabai Napsugár Bábszínház)

Mészáros Ágoston Jakab vagyok, 25 éves, Szögeden születtem. A Horváth Mihály Gimnázium irodalmi-drámai tagozatán érettségiztem, amely nagyon komolyan megalapozta a színházhoz való viszonyomat és tudásomat. A tagozatnak köszönhetően volt szerencsém neves fesztiválokon föllépni. Büszke vagyok, hogy 2013-ban a Thealteren készült „Legnagyobb magyar” című utcaszínházi előadásunkat a 7óra7 színházi portál beválogatta az év legfontosabb 40 előadása közé. 2016 októberében szerződtem színészként a szegedi Kövér Béla Bábszínházhoz és ugyanekkor kezdtem meg tanulmányaimat a Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetemen. Ahogy jobban és jobban kezdem megismerni a bábművészetet, egyre inkább vagyok tele tervekkel, álmokkal, ötletekkel. Hosszúra tervezek maradni ezen a pályán. Nagyon kényes vagyok a rossz zenékre, imádok utazni, barátokkal butáskodni és semmiképpen sem vetem meg a finom söröket. Mehet a Rolling Stones. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Darvas Emőke vagyok, 22 éves. A Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen tanulok harmadéves bábszínész szakos hallgatóként. Az egyetem előtt több előadásban is szerepeltem, de akkor még csak színészként. Igazán nagy fordulatot akkor vett az életem amikor találkoztam a bábszínházzal. Amióta az egyetem diákja vagyok számos bábos technikával megismerkedtem, mégis a legkedvesebbek nekem a vásári bábjátszás, a tárgyanimáció és a bunraku. Na jó, igazából nyugodt szívvel sorolhatnám ide az összes többi technikát is, mondjuk a kesztyűst nem annyira... Emellett szeretek bábokat is készíteni. Szerettem volna színházzal foglalkozni. Ez volt az álmom mindig is, de most a színház mellé kaptam egy bábszínházat is. Hát mit mondjak? Hálás vagyok! (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Mákszem Lenke vagyok. És tényleg ez a nevem.:) A Vörösmarty Mihály Gimnázium drámatagozata után a Kolibri Színház stúdiójában végeztem 2002-ben. 2004-2008 között a Vaskakas Bábszínházban, 2009-től 2015-ig a Kabóca Bábszínházban játszottam. Az utóbbi években szabadúszóként vendégeskedtem többek között a Griff Bábszínházban és a Ciróka Bábszínházban. Játszom a Vígszínházban és közben 2018-tól újra a Kabóca színeiben is. Mindeközben 2010-től az óvodások környezeti nevelésével foglalkozó Európalánta Egyesülettel dolgozom, két bábelőadást hoztunk létre, ökokuckó foglalkozásokat tartunk és tanösvényeket vezetünk. (Kabóca Bábszínház)

Rendezőasszisztens: Soós Emőke




Balázs Csongor 2008-ban végzett a Békéscsabai Jókai Színház mellett működő Színitanházban. Azóta a Békéscsabai Napsugár Bábszínház tagja, prózai és zenés-énekes szerepekben láthatta a közönség. A bábszínházi munka mellett alkalmanként a Jókai Színházban is fellép, valamint különböző zenekarokban játszik. A főhős szerepek mellett a karakter szerepek megformálásában is kiváló. (Békéscsabai Napsugár Bábszínház)

Kis Veronika Anna 14 éves koromig Gyöngyösön éltem. A Vörösmarty Mihály Gimnáziumban voltam dráma tagozatros Ezután OKJ-s színészképzésére jártam. Itt színész II. és drámajáték - vezető képesítést szereztem. Az Eötvös Lóránd Tudományegyetem szereztem szociológia diplomát. Jelenleg a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem harmadéves bábszínész, valamint az Eötvös Lóránd Tudományegyetem harmadéves ének-zene szakos hallgatója is vagyok. A bábszínház világába egyetemi éveim alatt kóstolhattam bele. Rengeteg újdonság ért, sokat tanultam a színházcsinálásról ebből a számomra új szemszögből. Színházi szempontból szerintem „mindenevő” vagyok. Emellett a zene végigkísérte eddigi életemet. Tanultam zongorázni és fuvolázni, öt évig alt-szaxofonozni és sok évig jártam kórusba énekelni. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Mag Eszternek hívnak, Budapesten születtem, ’97-ben. Egész kicsi korom óta tudom, hogy színházzal szeretnék foglalkozni. Hogy azon belül mivel, sokáig kérdéses volt. Mire leérettségiztem, megismerkedtem olyan stilizált előadói műfajokkal, amilyen a fizikai vagy a bábszínház, ezek azóta is az érdeklődésem középpontját képezik. Jelenleg a Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem végzős bábszínész osztályának vagyok a tagja. Eddig, a két és fél év alatt, amit az egyetemen töltöttem, a vásári bábjáték és a színházi nevelés felfedezése volt legnagyobb hatással arra, hogy miként gondolkodom a színházról. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Szívós Réka Szolnokon született. Dráma tagozatos gimnáziumba tanult egy évig majd a monori József Attila Gimnázium testnevelés-ének szakán. A Kolibri Színház stúdiójában végzett, utána 3 évadot a zalaegerszegi Griff Bábszínházban töltött. Szünetet tartott a bábozásban, a Pécsi Tudományegyetem Magyar- Klasszikafilológia- Színháztörténet szakán végzett. A bábszínház hiánya a pécsi Bóbita Bábszínházba vitte vissza, ahol 4 évadot töltött. Mellette saját egyszemélyes előadásokat játszik a Buboréka Bábszínházban. A Marosvásárhelyi Művészeti Egyetemen végzett bábszínész szakon. 3 éve a veszprémi Kabóca Bábszínház tagja. Szeret gyerekekkel játszani és foglalkozni. Ő maga is egy nagy gyerek. Egyszerű eszközökkel szeret nagy csodákat létrehozni. (Kabóca Bábsznínház)

Gidófalvi Imola vagyok, 21 éves. Marosvásárhelyen születtem, itt élek szüleimmel és testvéremmel. Érettségi után egyértelmű volt, hogy jelentkezem a Művészeti Egyetem színész szakára. A felkészítőn a bábozás is felkeltette az érdeklődésemet, úgyhogy oda is felvételiztem. Végül a bábszínész szakra vettek fel és kellett egy kis idő, hogy megismerjem és megszeressem ezt a szakmát. Kiskorom óta érdekel a színház és annak világa. Volt szerencsém kipróbálni magamat nagyszínpadon, prózai előadásban és musicalben is. Most már a bábozás az, ami igazán érdekel. De lehet, hogy ez is csak egy állomása az életemnek. (Marosvásárhelyi Művészeti Egyetem)

Rendezőasszisztens: Csortán Zsóka


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése