2018. március 19., hétfő

Bemutatjuk az V. Bábos Drámaíró Verseny rendezőit

Rumi László
Báb,- és utcaszínházi performer, rendező. A kecskeméti Ciróka Bábszínházban kezdte pályafutását, színészként és díszlettervezőként.
Több, mint két évtizede szabadúszó báb rendezőként számos hazai és külhoni együttessel hozott létre előadásokat: Szombathely – Mesebolt, Pécs – Bóbita, Debrecen- Vojtina, Budapest Bábszínház, Kecskemét- Ciróka, Győr- Vaskakas valamint dolgozott számos erdélyi ill. vajdasági bábszínházban: Kolozsvár, Szabadka, Nagyvárad, Marosvásárhely, Maribor – hogy csak a legjelentősebb társulatokat említsük.
Nyaranta szabadtéri színházi események szervezője, gólyalábas résztvevője: Savaria Karnevál, Szárnyas Sárkány Fesztivál, Zsámbéki Napok, a győri Mediwave, Nagyharsányi Történelmi Napok, Székesfehérvári Királyi Játékok.
Előszeretettel alkot alternatív színházi formákban is: diákszínházi workshopok, kárászi pajtaszínház, gólyaláb-néptánc-báb-színház fúziók. 2006-ban Blattner-díjat vehetett át.



Somogyi Tamás 
Rendező, 1989-ben született Budapesten. Középiskolai tanulmányait az Óbudai Gimnáziumban végezte, majd a Keleti István Művészeti Iskola – Kolibri Színház stúdió hallgatója volt 2010-ig. A veszprémi Pannon Egyetem magyar szakán, színháztörténet szakirányon szerzett diplomát 2014-ben, majd ugyanitt elvégezte a mesterképzést magyar tanár, drámapedagógia tanár szakon. 2017-ben diplomázott.
További írások róla: https://somogyitamasblog.wordpress.com/



Lázár Helga
Bábszínházi rendező, tervező, előadó. 1993-ban született, 2017-ben diplomázott a Színház és Filmművészeti Egyetemen bábrendezőként. Magyarországi tanulmányait követően a Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart figurális színház-szakán tanult, a rendezésen kívül bábszínészetet és bábtervezést. Jelenleg rendezőként, tervezőként és előadóként vannak folyamatban munkái Németországban és Magyarországon, valamint Szerbiában. Színházi munkáit erős vizualitás jellemzi, színpadi koncepciói képzőművészeti koncepcióként is értelmezhetőek. Németországi tanulmányai során ismerkedett meg a bábszínház posztdramatikus ágazatával és ez a találkozás meghatározó volt számára. A németországi bábos szcénában a felnőtteknek szóló bábszínház egy elterjedt és közkedvelt forma, amelyben az alkotók az előadások dramaturgiáját a báb képzőművészeti tulajdonságaiból kiindulva alakítják ki. Ezt a műfajt képviselve és ezen gondolkodásmód mentén kísérletezi ki saját alkotói eszköztárát, ugyanakkor olyan klasszikus, de keveset használt bábszínházi formákból kiindulva, mint például a marionett és az árnyszínház. Mindezek mellett erősen foglalkoztatják a bábszínház határterületei, más színházi műfajokkal (például operával, fizikai-, és dokumentumszínházzal) lehetséges vegyítési módjai, valamint a báb performance-okban, utcaszínházi produkciókban való felhasználása. Előadásai létrehozásánál nemzetközi koprodukciókra törekszik, stuttgarti és magyarországi alkotótársai közreműködésével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése